Vinner på grunn av fargebruk og repetisjon. Oppfyller temaet 110 prosent. Akkurat passe utsnitt, virker veldig gjennomtenkt. Kan vanskelig være trangere utsnitt (taket bør jo være med), og et videre/romsligere utsnitt ville ikke tilført fortellingen noe, slik jeg ser det. Husk å vaske hendene godt i minst 30 sekunder.
Nydelig stykke sorthvittarbeid. Den fremste pipa står majestisk og fint i bildeflaten. Fin, litt dyster stemning takket være de mørke tonevalørene, særlig pipa mot murveggen bak. Litt pirk: Kunne ønsket bittelitt mer luft til høyre, den "repeterende" pipa lever kanskje litt trangt?
Fint sett og utført. Hjulet til venstre er viktig, ellers kunne bildet kanskje blitt litt for repeterende og kanskje litt kjedelig? Utrolig fin stofflighet i overflatene. Motivet kler sorthvitt, men kunne sikkert vært fint i farger også da fargepaletten nok ville vært veldig begrenset.
Fint sett og godt utført. Det er et dristig valg å legge dråpedryppet midt i bildet, men det bidrar til å gi inntrykk av harmonisk ro og balanse. Godt utført teknisk, du nesten føler regnet og og det klamme drittværet på kroppen. Mange gode bilder skapes i dårlig vær!
Godt sett og utført. De gamle taubanebukkene i bakgrunnen har jo ikke noe med hovedmotivet å gjøre, men vi er jo i Longyearbyen og det ser nå ut som det gjør. Men hva med å klone bort taubanebukkene? Det vil muligens fremheve hovedmotivet/husene enda bedre.
Fint sett og utført. Eller kanskje litt for repeterende? De to "seksjonene" er jo tilsynelatende helt like, det kan hende halvparten hadde vært bilde nok? Men det er bare en tanke, det står veldig fint som det er også.
Fint gjennomført idé. Bildet gir et nesten dystopisk inntrykk og assosiasjoner til krig, bomber eller jordskjev – men kan like gjerne være et helt ordinært rivingsprosjekt. Det spiller i og for seg ingen rolle. Det minner litt om grafiske teknikker, men det gjør jo heller ingen ting. Det er uttrykket/sluttresultatet som teller.
Uten personen, ikke noe bilde. Figuren bærer bildet og er veldig fint plassert innenfor den hvite flaten, godt eksempel på "mikrokomposisjon" – altså at detaljer innenfor en begrenset flate i bildet også må være i komposisjonsmessig balanse.