Som Oslo-boer som skal gjennom en våt og tung vinter, resonnerer dette bildet veldig med meg. Dette bildet viser noe hverdagslig, men som gjennom komposisjon og lys har fått et nærmest cinematisk preg. Fargene er veldig vakre, og jeg liker hvordan trafikk- og billysene er konsentrert mot midten og fungerer nærmest som et spotlight på den syklende figuren. Kontrasten mellom blå-lilla og rød og oransje er også noe man ser i mange filmplakater. Gatelyktene skaper også et effektivt sentralperspektiv av diagonale linjer, i tråd med det man ser i både renessansemalerier, men også i mye filmkunst.
Minner litt om stua bestefar hadde, her er det mye historie. Skulle gjerne sett en eller flere personer i rommet, som viste hvem som bor her, og har dette som sitt hjem.