Klikk på bildene for å se kommentarer og opptaksinfo.
2025-02-24 Inngang – Utgang (diptyk)
Jurykommentar:
Diptyk, to bilder som er satt sammen og dermed lager en ny historie. Det har vært mitt utgangspunkt for vurderingen. Der bildene gir en antydning om en hendelse og gir betrakteren rom for å lage sin historie er de bildene som har fått det beste resultatet i juryeringen.
Det om har gitt de beste resultatene er der lyset skaper en stemning som understreker historien i bildene. Jeg har vurdert utifra formspråket og hvordan to bilder satt oppimot hverandre fungerer.
Vi leser et liv mellom de to bildene!
Alle kjenner vi klassebildet enten det er fra langt tilbake i tid, eller nå. Vi identifiserer oss med at det handler om en person på bildet. Den personen har nå gått bort, er slik det leses når de to fotoene står sammen i et Diptyk.
Klassebildet er klassisk og fra en tid tilbake siden det er i sort hvit og med klær fra en annen epoke. På det andre bilde ser vi en seng og noen bilder på veggen. Det gir en trist følelse av ensomhet, tap og sorg.
Fotografiet av rommet med sengen skaper denne følelsen.
En fortelling vakkert og sorgfult levert.
Vi leser et liv mellom de to bildene!
Alle kjenner vi klassebildet enten det er fra langt tilbake i tid, eller nå. Vi identifiserer oss med at det handler om en person på bildet. Den personen har nå gått bort, er slik det leses når de to fotoene står sammen i et Diptyk.
Klassebildet er klassisk og fra en tid tilbake siden det er i sort hvit og med klær fra en annen epoke. På det andre bilde ser vi en seng og noen bilder på veggen. Det gir en trist følelse av ensomhet, tap og sorg.
Fotografiet av rommet med sengen skaper denne følelsen.
En fortelling vakkert og sorgfult levert.
Bildene beskriver en gravferd på en noe ubehagelig måte. Lyset i andre bilde skaper denne stemningen.
Bilde sammensetningen er filmatisk og får betrakteren til å dikte videre på historien.
Formspråket fungerer godt mellom de to bildene.
Bildene beskriver en gravferd på en noe ubehagelig måte. Lyset i andre bilde skaper denne stemningen.
Bilde sammensetningen er filmatisk og får betrakteren til å dikte videre på historien.
Formspråket fungerer godt mellom de to bildene.
En eldre dame sitter i en park med tankene fulle av et liv som har vært med en flott mann.
Bildet forteller oss at livet er forgjengelig. De gamle har også vært unge og vakre og hatt sine forelskelser og forhold.
Montasjen er fint balansert mellom farger og sorthvit som signaliserer fortid mot nåtid i farger.
En eldre dame sitter i en park med tankene fulle av et liv som har vært med en flott mann.
Bildet forteller oss at livet er forgjengelig. De gamle har også vært unge og vakre og hatt sine forelskelser og forhold.
Montasjen er fint balansert mellom farger og sorthvit som signaliserer fortid mot nåtid i farger.
To bilder og en hendelse mellom de to.De tar betrakteren undre seg over hva som har skjedd mellom de to bildene.
Det røde står frem i bildet som et godt formspråk mot de hvite flatene.
To bilder og en hendelse mellom de to.De tar betrakteren undre seg over hva som har skjedd mellom de to bildene.
Det røde står frem i bildet som et godt formspråk mot de hvite flatene.