Etter mye lesing om definisjon av arkitektur samt en prat med en bygningsingeniør som mente at dette tilhørte kategorien "bygd miljø" og kan defineres som arkitektur. Dette var biildet vi slåss mest om fordi vi ikke kunne enes om dette var arkitektur. Men begge syns vi bildet er lekkert. Så det ble en 3. til slutt.
For meg er dette et veldig vakkert fotografi som estetisk er silkemykt, fargene og tonene silkemyke, og utformingen og det klassiske i fotografiet snakket til meg med en gang. Kunne hatt det på veggen i hvilket som helst kaotisk sted og når du ser på det stopper du opp og står i ro.
Godt sett og utført. De gamle taubanebukkene i bakgrunnen har jo ikke noe med hovedmotivet å gjøre, men vi er jo i Longyearbyen og det ser nå ut som det gjør. Men hva med å klone bort taubanebukkene? Det vil muligens fremheve hovedmotivet/husene enda bedre.
Nydelig komponert og flott tonalitet. Midtplasseringen av skiløperen i høyden fungerer. Muligens hadde en maskering av halve nedre snøflate gjøre at bildet blir enda strammere i komposisjon og dynamikk.
Nok en variant av lite menneske i store omgivelser, og det funker jo veldig ofte fint med kveldens tema, da. Dette bildet har en fin symmetrisk kvalitet som underbygges av at personen nederst er plassert midt i bildet.
Er dette bildet beskåret på sidene? I såfall kanskje det med fordel kunne beholdes slik det var? Jeg stiller spørsmålet fordi omgivelsene er så spennende, med nydelig struktur, toneomfang og lys - så kanskje pesronene med fordel kunne ta en noe mindre del av bildeflaten? Dette er smak og behag osv, men et innspill bare. Men uansett fint....
Som en rakett krysser skyene himmelen. Spennende! Godt komponert! Et spørsmål fotografen kan stille seg er om en horisontal speiling hadde forsterket bilde. Da ville raketten flyr mot høyre og ut i verden (ikke tilbake slik det virker nå).
Jeg vet ikke hva dette er, det trenger jeg heller ikke å vite, men det gir assosiasjoner til arkitektur. Et bilde jeg kan se lenge på. Fine, grafiske former og delikate farger.
Stemningsfullt tåkebilde. Veiens ledende linje og den store greina samspiller veldig godt i komposisjonen. Lyset som bryter fram oppe i treet bidrar til stemningen uten å dominere.